September 19, 2006

Docking Tomorrow

Filed under: Personal Spaceflight — by Peter @ 3:23 am

Mission Elapsed Time is now 23 hours and the crew of Soyuz TMA-9 reports all is well in orbit.

Progress undocked from the station so that Soyuz can dock there tomorrow, at 9:30 p.m. Pacific Time.

I’m definitely planning to stay up late until 1:10 am PT to watch Anousheh enter ISS for the first time — the hatch opening and welcoming ceremony will be carried live on NASA TV.

There has been an overwhelming response to this blog. So many great people and friends leaving greetings and great questions that will be read by Anousheh in space. I even saw my good friend Granger Whitelaw, CEO of Rocket Racing League, cheering Anousheh on here today.

So many kindred spirits never met before this conversation began — thanks for joining in!

— Peter

1. It’s a great pleasure to see a native-Iranian woman’s dream become true; but don’t think that she was alone! I believe that her family played the most important role for her glorious life till now. If she stayed in Iran and tried to achieve such successes, she could not prevail what we are facing with. I was born few days before Niel Armstrong has trodden over moon surface. So it was my dream also to be an astronaut, or at least a space scientist. But….the role of destiny has done what has done!……Anyway, I hope she will fulfill her mission and come back to Earth and read these comments, and think whether it does worth 20M$ for her trip, or she could pay this amount for other young people to help them make their dreams reality….

Comment by Farhad — September 19, 2006 @ 4:16 am

2. khoda ro shokr ke safar shoma be khoobi anjam shod va shoma be arezooyetan ke arezooye besyari az jomle man hast residid ba arezooye salamati baraye shoma va payan movafaghe mamouriat shoma
    enshaallah

[ thanks God your trip had a good start and your dream comes true…this is my dream too.I wish you health and succes for your mission]

Comment by Kareem — September 19, 2006 @ 4:29 am

3. Thank you for keeping us up to date with the events going on Sir.
    Sincerely,
    Mehrak

Comment by Mehrak — September 19, 2006 @ 4:31 am

4. سلام خانم انصاري.اميدوارم حالتان خوب باشد و در سايه عنايات پروردگار لحظاتي سرشار از شادي را سپري نماييد.بسيار خوشحالم از اين سفر فضايي شما و موفقيت هايي را كه به دست آورده ايد را تبريك عرض ميكنم فقط باورم نميشد 20ميليون دلار براي اين سفر هزينه شده باشد.خوش به حال شما كه اين همه پول داريد .شما را به خدا براي ما هم دعاكنيد بتوانيم حداقل به اندازه خريدن يك خانه پولدار بشيم تا بابا اينقدر رنج نكشه .البته با حقوق كارمندي نميشه اونم اگه چندين نفر با اون سر كنن.فقط ميخواستم خواهش كنم وقتي رفتيد فضا براي ما هم دعا كنيد شايد اونجا كه به خدا نزديكتره دعاي شما اجابت بشه.مرسي .اميدوارم هميشه موفق باشيد و اسمتون يه روز جزءدانشمندان ايراني ثبت بشه.

[Hi Ms Ansari

I hope this finds you well and you are enjoying your time. I’m very happy for your space trip and your succes. Congratulation. But I can’t believe you have already spent 20 million $ for this. Good for you being so rich. Pray for us to buy a home so my dad won’t work so hard. When you are there, please pray for us, because there you are closer to God.. thank you.. Good luck and I wish one day we see your name among Iranian scientists..]

Comment by شهناز — September 19, 2006 @ 4:33 am

5. Hi Anousheh, I have been following the build up to your launch and space flight in the Soyuz TMA-9. being a member of the Northern Sydney Astronomical Society based in Australia. I also do some guide and tuition work at the Sydney Observatory. THUS last night ( the 18th ) a group of School children on a tour of the Sydney Observatory were able to watch with rising excitment the ISS and STS-115 Atlantis rise in the North West sky and traverse overhead to the East. Keen sighted youngsters then spotted the Soyuz following some distance behind. I told them about you and all our best wishes were expressed, wishing it was us looking down,as you must have been doing, marvelling at the images of our beautifull Planet. It must be hard when up there, to imagine the stupid mess we humans are doing to this ‘Oasis’ in the totality of our solar System and do earnestly hope that with this experience behind you that part of your efforts in your company will be put to enable some peace and goodwill to be established to preserve our precious, beautiful Planet.
    Best wishes for the rest of your trip ( out of this world for most of us) and a soft landing with you still smiling !! “The smiling Astronaut”.
    best wishes from me, Paul Shallow in Sydney.

Comment by Paul Shallow — September 19, 2006 @ 4:53 am

6. This is all very cool. I live in Allen, TX and know Plano well.

I wish Anousheh the best!

Comment by Allen Arnn — September 19, 2006 @ 5:11 am

7. Anousheh,have a good voyage.
    Your success is my desire Artemis of 21st century.
    please put map of Iran on your arm as a symbol instead those flags.
    Cheers

Comment by Hadi Saberi — September 19, 2006 @ 5:12 am

8. I think it’s very cool that she’s doing this! The First Female Space Tourist! Wow! What a honor.

Comment by officedoodles — September 19, 2006 @ 5:13 am

9. Ms. Ansari will still be making updates from the ISS, per the report from BBC, right? I’m definitely looking forward to that. Until then, the best of luck to the mission. KF

Comment by Kizyr — September 19, 2006 @ 5:16 am

10. موفق باشیییییییییییییییییی

[ good luck]

Comment by ایران — September 19, 2006 @ 5:19 am

11. خانم انصاری تبریک میگم.شما باعث افتخار تمام ایرانیان هستید
    امیدوارم تمام مراحل بعدی هم با موفقیت به اتمام برسند

[ congratulation Ms Ansari, you made all Iranians proud. wish the rest of your flight be successful]

Comment by Pedram — September 19, 2006 @ 5:22 am

12. dear anoushe, you don’t know me. I’m an iranian person. It’s great pleasure to see a native iranian in ISS. I think many iranian would like to hear from you in ISS to speak persian and will give them an persian message.
    Anyway, I hope she will always succesful in any term of her life.
    Good Luck
    kameh

Comment by kameh — September 19, 2006 @ 5:25 am

13. سلام خانم انصاری….اینجا ایران ، با بهترین آرزوها برای شما
    اگر از آن بالا چیزهایی دیدید که از این پایین دیده نمی شود حتما برای ما تعریف کنید🙂

ارادتمند

[Hi Ms Ansari, here Iran…with best wishes. please recount us the things we can’t see from here, sincerely]

Comment by Reza Baghaei — September 19, 2006 @ 5:28 am

Your mother land Iran is so proud of you. How every Iranian wished if you could travel carring our national flag (which is not representing to our ruler government necessarily)…
    the earth would miss you, the daughter of Mother Iran.
    Happy Jurney and come back soon,

All my bests

Kasra

انوشه عزیز
    شما مایه مباهات و افتخار ایرانیان هستید
    برایتان آرزوی سفری خوش و پرخاطره دارم.
    راستی از آن بالا خاک ایران را چگونه خواهید دید؟
    آیا شما هم مانند من دلتان برای این خاک مظلوم پرگهر تنگ میشود؟

شاد باشید
    کسری با بوی تلخ قهوه

Comment by Kasra — September 19, 2006 @ 5:30 am

15. just wanted to say how proud I am to see an IRANIAN woman going this far. I can’t control tears of happiness every time I look at your pictures or see you on TV.
    may GOD be with you

Comment by ziba shirazi — September 19, 2006 @ 6:01 am

16. Dear Mrs.Ansari,

I am an iranian girl who is proud of you. I wish you the best of luck.
    Kind Regards,
    Golnaz

Comment by Golnaz — September 19, 2006 @ 6:16 am

17. سلام خانم انصاري
    افتخار ميكنم كه ايراني هستم وبه شماكه يك بانوي ايراني و مسلمان اولين زن فضانوردي هستيد كه به ميهن و دين و پرچمتان ميباليد تبريك عرض مي كنم.موفق باشيد

[ hi Ms Ansari;

I’m very proud of being Iranian and congrats to you; first Iranian-Muslim female exploring the space. Good luck]

Comment by Ali Aghdam — September 19, 2006 @ 6:16 am

18. انوشه عزيزشما يك افتخار ملي هستيد از صميم قلب برايتان آرزوي موفقيت بيشتر را دارم.
    ميترا

Comment by mitra ahmadpour — September 19, 2006 @ 6:22 am

19. I wouldn’t miss the docking for anything so i too will be up late ( with a strong cup of coffee in hand ) glued to NASA-TV and this blog.:-)

Muinde JK

Dallas TX

Comment by Muinde Kithome — September 19, 2006 @ 6:50 am

20. It’s an honor for me to even be able to put a comment here, I think every single Iranian soul should and certainly does have the highest respect for you, what you’re doing and what you stand for. We need a new word for “غرور”.

I wish you the best of luck, and will certainly be watching the sky Saturday morning at 5:13AM Tehran time waving like Robinson Crusoe…

Comment by Kambiz Amirtash — September 19, 2006 @ 7:22 am

21. salam anousheh
    omidvaram hala ke koochaki donia ro ba hameie faribhash va ghororhash didi dar bazgasht be oon hamisheh donia ro haminjoori bebini doost dashtani amma koochak o tark kardani

to yekbar donia ro tark kardehei man vaghti az rooie pellehaie sayouz dast takan midadi to ro didam be nazare man in lahzeh na faghat 20 milion $ ke bish az hameie donia ghimat dareh
    akheh to oono tark mikoni!!
    fekr mikonam har kasi ham ke az jazebehhaie oon farar kone ba to hamsafare va hamin lezzato dark mikoneh jazebeh haei kheili bishtar az g !va inbar be istagahi digeh elhagh mikone va fereshteha be pishvazesh mian.
    omid varam in safaret ba oon yeki safaret hamrah beshe .
    dar iran az in hamsafara faravoon dari ke hame cheshm entezaretan
    salam maro be setareha beresoon
    be omide didar
    khoda negahdar
    28 SHAHRIVAR 1385
    ESFAHAN
    ESMAEILI

Comment by ESMAEILI — September 19, 2006 @ 7:28 am

22. خدمت خانم انوشه انصاری سلام عرض می کنم امیدوارم که همیشه به آرزوهایتان برسید. به شما به عنوان یک بانوی ایرانی افتخار می کنم این کار شما اعتماد به نفس در تمام بانوان ایران را چند برابر می کند.شاید خیلی ها فکر کنند که این همه هزینه برای این سفر زیاد بوده ولی به نظر من این هزینه در برابر این افتخار زیاد نیست و این سفر از چندین سفر حج از نظر معنوی و مادی بالاتر است چون مطمئنم شما بیشتر از تمام حجاج خدا را حس کرده اید و به عظمت خدا وند پی برده اید .خوشا به حالتان، به شما و خانواده محترم تبریک عرض می کنم بیژن از اهواز

Comment by bijan — September 19, 2006 @ 7:32 am

من هم برای لحظه ورود به ایستگاه لحظه شماری می کنم !
    همیشه فکر میکردم که اگه ما آدما بدونیم که تو یک قطعه کوچیک از جهان هستی داریم زندگی می کنیم اونوقت جنگ ، کلاهبرداری ، ستم ، حق آدمای دیگرو خوردن چقدر مسخره بنظر میآد .

خواستم بدونم که انوشه جان وقتی زمین رو اینقدر کوچیک از اون بالا دیدی ، آدمها و افکارشون رو چطوری می بینی ، فکر نمی کنی به کوچیکی اون زمین هست ؟!

Comment by sadeq — September 19, 2006 @ 7:33 am

24. salam khanoume ansari aziz
    behetoon tabrik migam, az tarafe khodam va hameye dorobariham. too Iran, hameye mardom az koochiko bozorg, az kary ke shoma kardin khabar darin va taghriban hame az in vaghe’e khoshhalan. fek mikonam harkas ke irani bashe va dark kone shoma chekare bozorgy kardin, eftekhar mikone.
    azatoon mikham az tarafe manam be asemoone bienteha (albate agar beshe az oon bala ham esmesho asemoon gozasht) va khorshido zamino zire patoon negah konin va doa konin hameye ma be arezoohamoon beersim.
    baratoon safare bikhatari ro arezoo mikonam

Comment by parisa — September 19, 2006 @ 7:36 am

25. خانم انصاري از موقعي كه خبر رفتن به فضاي شما را شنيدم خيلي خوشحال شدم كه بلاخره يك ايراني به فضا رفت و اين يك افتخار ملي است وما
    بايد اين افتخار را با تمامي وجود جشن بگيريم

با تمام وجودم براي شما دعا كيكنم
    موفق باشيد
    حامد يارمحمدي
    تهران -شهريور 1385

Comment by Hami — September 19, 2006 @ 7:47 am

26. Bon voyage Miss !

Ramenez plein de belle photos de l’espace pour nous !

(Have a nice treap and brink us lots of pictures !)

I think you know the chance you have, it’s not like taking the bus, or maybe a big bus with two places ^^
    So makes us dream with your alidays pictures !🙂

Comment by bout-de-papier — September 19, 2006 @ 8:00 am

27. Looking good! It’s great just watching NASA TV and the coverage of earth – I’ve yet to catch you on one of the clips and would love to see you live. Hopefully some of you are sleeping now? You do sleep in space??

Comment by Doris — September 19, 2006 @ 8:05 am

28. I find the name “Anouseh’s Blog” misleading. The blog does not appear to be written by Anouseh at all but by a number of (probably male) colleagues and officials on Mother Earth. Disappointing. But perhaps Anouseh will start blogging herself once she has settled into the ISS.

Cheers,
    Penny

Comment by Penny — September 19, 2006 @ 8:08 am

29. anousheye azizam salam.
    nemidoonam chi begam.faghat arezoo mikonam ke insafar va fazaro ba tamoome vojoodet hes koni ta az shoma nasli bevojood biad ke sarbolandi IRAN too goosht o poostesh bashe .
    ashkhayam baraye to va baraye salamatie to va hamsare azizaet.
    be omide roozi ke avalin sakhtemane maskoonie fazaey bename ANSARI X-STRUC. sakhte beshe.
    darzeman mikhastam begam oonja bekhoda nazdiktari , baraye saretaniha 2a kon.
    movafagh bashi

Comment by Hamed Hasanzadeh — September 19, 2006 @ 8:12 am

30. از اينكه ايراني هستي ازت ممنونم.
    ايران به تو افتخار ميكنه.
    تو آسمون كه هستي..دستتو دراز كن و يه ستاره برام بچين.
    ممنون .پاينده باشي!

Comment by mkh(kevin) — September 19, 2006 @ 8:13 am

31. Khoshhalaaam shayad bishtar az khodetoon.
    be omid movafaghiyathaye bishtar baraye shoma.

Comment by Muhammad — September 19, 2006 @ 8:16 am

32. Sallam Anoush,

My I pass this information to NILOOFAR about ” HAM RADIO STATION ” in your blog september 16 at 7:47 no. 11

Dear Niloofar ” HAM ” is refer to Amatuer Radio Operator. You can get more information at:

In Farsi: http://www.cra.ir/amtradio/

In English : http://www.qsl.net/ep or http://www.qrz.com and http://www.ARRL.org and More….

Thanks Jack.

Comment by Jack Montazari — September 19, 2006 @ 8:17 am

33. Anoushe aziz, Shoma kari bas bozorgtar az Korosh, Darioush va nader kardid , be envane iek irani be khatere tavanaeihaie shoma dar tahaghoghe khastehaietan eftekhar mikonam va tabrik migooiam, khodavand negahdaretan bashad.

Comment by Ham vatan — September 19, 2006 @ 8:19 am

34. I was a tiny contributor to the Ansari X Prize – and I think it must be this which makes me feel so much more _connected_ to Anousheh’s adventure. The other guys felt like “space tourists” whilst you give me hope that I can make it into space too.

One of my favourite books as a child in the 70s was “You Will Go To The Moon”. Maybe one day that promise can still be repaid – and if it is, it’s down to people like you.

Thank you.

Duncan.

Comment by Duncan — September 19, 2006 @ 8:21 am

35. To All, and Mrs. Ansari,

Congratulations on the voyage thus far! I have been following the mission progress through this Blog, and i get goosebumps of excitement every time i imagine the amazing things you must be experiencing.
    I am a Western Australian space tourism student and hope allow more people to share this awesome experience in the future.
    I know you dont like the term “space tourist” so i have some other suggestions: Space voyager, space journeyer, space tripper, space trotter (instead of globetrotter) and space excursionist- no matter what you are to be called, you are an inspiration!!!
    Thankyou for sharing your journey with us and I pray it is everything you dreamed of.
    -Melissa, Western Australia.

Comment by Melissa — September 19, 2006 @ 8:26 am

36. سلام انوشه عزيز
    حالتون چه طوره؟
    باور كنين خيلي خوشحال و شگفت زده ام
    و همچنين خيلي افتخار مي كنم كه هم وطن هستيم
    نگاه كردن به فيلم هايي شما از تي وي هم هيجان انگيزه
    براتون از صميم قلب ارزوي موفقيت مي كنم

Comment by اب معدني — September 19, 2006 @ 8:27 am

37. سلام خانم انصاري عزيز بابا يه كم فارسي بنويس ما هم بهميم چي مينويسي.
    اگه تونستي از اونجا عكس بگير و برامون تو وبلاگت بذار.
    اگه تونستي به وبلاگ من هم سر بزن.
    اميدوارم سالم و سلامت به وطن خودن ايران برگردي.
    خيلي دوستان دارم.
    خدانگهرار

Comment by reyhaneh — September 19, 2006 @ 8:28 am

38. kheili khoshhalam ke avalin Iranie fazanavard ye zane dahane kheiliha baste shod . garchefekr nemikonam in mozo baraye shoma mohem bashe. movafagh bashid.

Comment by sabanaderian — September 19, 2006 @ 8:34 am

39. سلام خانم انصاری.در ایران همه از شما سخن می گویند و این روزا اخبار روز نام شماست.ما حساب کردیم و متوجه شده ایم که شما ساعت 5:13 دقیقه سحرگاه 1 مهر با سایوز از آسمان ابران می گزرید قرار است همه با هم در یک جا جمع شویم و هم سایوز را ببینیم و هم برای اینکه شما سلامت به زمین برسید دعا کنیم.همه مردم ایران برای شما دعا می کنند

Comment by محدثه — September 19, 2006 @ 8:44 am

40. baraye shoma arezoye movafaghiat daram.bad az in safar hatman be iran biaid

Comment by mohi — September 19, 2006 @ 8:46 am

Thank you, for sharing your understanding of space and your passion with us.

Congratulations on being the first female space tourist.

Rest assured, you have inspired many more after you.

-Amruta

Comment by Amruta — September 19, 2006 @ 8:48 am

42. Makes me cry.

Peace and good will to all.

Comment by Daniel Bramwell (Engfland) — September 19, 2006 @ 8:51 am

My wife and my three sons, Aidin (12), Azmin (9), And Afshin (5) have been following your journey closely (and of course myself, too). It is most amazing to see my children to be so incredibly interested in your journey to space. Since my wife is Malaysian, the boys naturally consider themselves half Iranian and half Malaysian. They are so proud of your achievement that Afshin now says he is 51% Iranian. Although I believe you will never surpass my sons’ interest in Manchester United, you should know that you are very close to it.

We all wish you a safe journey and when you arrive to earth, you can, after long last, feel that you have arrive HOME.

All the best to you from Kuala Lumpur, Malaysia.

Comment by Arman Massoumi — September 19, 2006 @ 8:53 am

44. سلام انوشه عزيز
    سلام از ايران زمين
    آيا واقعا” پرچم ايران را از بازوانت باز كرده اي
    البته هر كاري كه شما كزده ايد صحيح است.
    با آرزوي موفقيت.
    سفرت را با عشق دنبال ميكنم.
    از صميم قلب دوستت داريم.

Comment by HASSAN — September 19, 2006 @ 8:54 am

45. salam anousheh khanume aziz
    omidvaram be slamat bargardin,ma ba bachehamun gharar gozashtim ke shnbe sobhe hafte ayande biaim birun va be asemun negah konim ta shoma ro bebinim,akhe migam ISS un vaght az asemune iran rad mishe
    ma ro faramush nakonid
    ya ali,khda hafeze shoma

Comment by M.Javad Mohiti — September 19, 2006 @ 8:59 am

46. Please, is it possible to add time zone at posts? Like: Filed uder…x-prize @ 3:23 AM ET, GMT, PT or else? It would be great since we follow this page from arround the world.🙂 Just suggestion :))

Comment by imejl99 — September 19, 2006 @ 9:00 am

خوشبحالتون كه از يه فضاي باز زمين گرد آبي رو مي بينيد خيلي دوست داشتم فقط براي چند لحظه جاي شما باشم بايد بگم شما بهترينيد چون اين باور رو داشتيد كه مي تونيد و تونستيد
    موفق باشيد

Comment by mohsen — September 19, 2006 @ 9:00 am

48. I am a Chinese and learned this great news from China Radio International. I want to send my best wishes to you. You not only fulfill your own dreams, your dream-tour also proves that all the dream will come true.

Comment by Rio — September 19, 2006 @ 9:05 am

49. Ba Arezooye movaffaghiyyat baraye Anusheye azizemoon va shohare mehrbanesh ke in roya ro be haghighat tabdil kardand.
    Be onvane ye Irooni ke dar sued moghim hastam, kheyli be Anushe (va irooni boodanesh) mibalam.Inja rooznameha dar morede in shirzane zibaye irooni ba name bozorgesh kolli matlab neveshtand ke eftekhare bozorgi baraye hameye iraniane donyast.
    Anushe jan, dastet ro mifesharim va behet eftekhar mikonim!Payandeh bashi, mehrat afzoon.
    Ba arezooye movaffaghiyyat har chi bishtar baraye in azizemoon.

Ba ehteram, Afshin Nasiri (Stockholm)

Comment by Afshin Nasiri — September 19, 2006 @ 9:07 am

50. Dear Mrs.Anousheh,
    I and all Iranian people Wish you the best.

Have a nice trip and smile on the sky
    Shabnam

Comment by shabnam Bigdeli — September 19, 2006 @ 9:07 am

51. سرکار خانم انوشه انصاری
    با اهداء سلام
    ضمن آرزوی سلامتی و بازگشت موفقیت آمیزتان از این سفر علمی امیدوارم همچنان مایه افتخار ایرانیان و الگوی علمی زیبایی برای جوانان خصوصا خانم های سراسر دنیا باشید، اینجانب کارشناس ارشد جغرافیا و علاقمند به علوم فضایی هستم. لطفا درصورت امکان بفرمایید؛ آیا پیشرفت و فعالیت در زمینه علوم فضایی صرفا برای تحصیلکردگان این رشته ممقدور است یا سایر افراد نیز می توانند موفقیت کسب کنند؟ ضمنا دانش جغرافیا را چقدر مرتبط با زمینه کاریتان می دانید

Comment by ali_joodaki — September 19, 2006 @ 9:11 am

52. سلام خانم انصاري.واقعا نمی دونم چه جوری احساس غرور و افتخار خودم رو ابراز کنم.زمانی که شما ازپنجرهISS به زمین این وطن عزیز ما نگاه می کنید چشمان من از نقطه ای گوچک روی زمین پهناور در انتظار لبخند شماست.کاش با سفر خود و دیدن زمین کوچک در برابرعظمت جهان به همه جهانیان بگویید که در برابر این شکوه چقدر گناه و جنگ و… کوچک است. و روح انسان خود از این جهان عظیم تر است چون می تواند این همه شکوه را درک کند. موفقیت های بیشتر را از خالق این زیبایی ها برای شما خواستارم.به امید روزی که من هم به آرزوهای دیرینه خود رسیده باشم.(که یکی از آن ها دیدار و صحبت با شماست!)

Comment by fatemeh kamali — September 19, 2006 @ 9:16 am

53. Luv ya Anousheh .. the smiling astronaut!
    Ohhhhh at last, sth to be happy about … cheers!

My sincere best wishes …

Masood

Comment by Masood — September 19, 2006 @ 9:22 am

54. انوشه عزیز
    سلام
    امیدوارم که حالتون خوب باشه وسفر به فضاکه ممکنه برای خیلی ها یک آرزو باشه خوش بگزره
    من به عنوان یک ایرانی افتخارمیکنم که هم وطن شما هستم
    شنیدم که می خواهید در فضا به نوشتن وبلاگتون ادامه بدیت قبلا” فکرمکردم دنیا خیلی بزرگه ولی الان میفمم کوچکتر از اون چیزیه که فکرمیکردم.
    من یک لهظه به جای شما خودم رو در فظا گذاشتم میدونیت چه احساسی داشتم دوست داشتم اون چند روز را هرگز نخوابم چون برای خوابیدن همیشه وقت هست
    امیدوارم بدون مشکل به زمین برگردیت
    ارزوی سلامتی برای شما دارم
    سامان

Comment by سامان — September 19, 2006 @ 9:24 am

55. Anousheh

You are a shinning example of “sky is the limit”. You will inspire thousands of youngsters around the world to achieve their own dreams through hard work and dedication. Good Luck.

Tanvir Hossain
    Canberra, Australia

Comment by Tanvir Hossain — September 19, 2006 @ 9:25 am

56. with best wishes from all earthian people ! please say my greetings to the earth,cause i am on the earth but you are above him ! he will hear you better!

Comment by fatemeh — September 19, 2006 @ 9:33 am

57. سلام خانوم انصاری…امیدوارم خوب و سلامت باشید!
    اون بالا به یاد ماهم باشید!
    ماهایی که وقتی ازمون می پرسیدن دوست داری چی کاره بشی و ما می گفتیم فضانورد به جای آفرین گفتن بهمون می خندیدن و مسخرمون می کردن!!
    اما با سفر شما همه چی تغییر کرد!
    دوست دار شما
    تینا

Comment by تینا تیماج چی — September 19, 2006 @ 9:43 am

58. Anoushe
    thank you for the all excitment. thank you for being a real Iranian, thank you for being faithful to your American values. we are all with you. come back home safe and proud.

Comment by Mehran — September 19, 2006 @ 9:46 am

59. Is it possible for you guys to publish the exact time when major events such as docking with ISS is planned for live broadcast? it would be nice to have the times both in PT and the standard GMT as well.

Best of luck for Anoosheh and Soyuz

Comment by Ali — September 19, 2006 @ 10:03 am

60. Iran remains in debt of your priceless work, ever.

Comment by S!NA — September 19, 2006 @ 10:16 am

61. Salam Anousheye Aziz.
    Man Abbas Shafiee az Tehran Hastam
    Shoma be Arezooye khodeton residid ; ISS Arezooye shoma bood.
    Man ham arezoo dashtam be ISS beram ; ama arezooye man chiz digari ast ke az ISS kheyli mohemtar mibashad!.
    man ba 5000$ mitavanestam be arezoom beresam.ama man in Money ro nadaram va natavanestam be oon beresam.
    man yek inventor hastam ke jadidan ekhteraye jadidi kardam ke be dalil moshkel mali natavanestam oon ra besazam.
    chon ekhteraye man ghavanin ra naghz mikonad. hame man ro maskhare mikonand va tavajohi nemikonand
    ekhteraye man magnetic ra jayghozin Oil mikonad va energy raygan va na mahdood be voojood miavarad va tamame moshkelat World ra hal mikonad
    example:Hot earth(CO2),depauperation, shortcoming weather,trafic and …
    man chon moshkele money dashtam natavanestam ekhterayam ra besazam.ama mikham shoma an ra besazid ta dobare name iran dar hame ja be ghosh beresad.
    aghar shoma mayel hasted in kar ro bekonid javab email man ro bedid ta man naghshe ha ra dar ekhtiar shoma bezaram.
    aghar ham shoma fekr mikonid ke man yek psychotic hastam lazem nist javab email man ro bedid
    My Mail is:[received]
    be omid roozi ke hame be arezoo hayeshan beresand ™
    Good luck

Comment by Abbas shafiee — September 19, 2006 @ 10:17 am

62. سلام خانم انصاري اينجا ايران
    ديدن تصاوير سفر شما باعث يك حس غرور خاصي ميشه سفر خوبي داشته باشيد براي همه جوانان ايراني و آرزوهاشون دعا كنيد حالا شما به خدا نزديكتريد..

Comment by davood mokhlesi — September 19, 2006 @ 10:17 am

Congratulations on the first small step! Tell us, when is the Prodea demo scheduled? Sounds pretty cool.

-Greg Hoppe

Comment by Greg — September 19, 2006 @ 10:18 am

64. وقتي از روي ايران ميگذريد ميتونيد احساس کنيد که چقدر دوستتون داريم

Comment by nima — September 19, 2006 @ 10:23 am

65. http://www.haditoons.com/news.php?news_uid=1698 tagdim be anousheh aziz

Comment by Aidin — September 19, 2006 @ 10:25 am

We are proud of you .

Have a good journey

take care

anahita

Comment by Anahita — September 19, 2006 @ 10:31 am

67. I am sending you best regards towards this great journey

Comment by auto-svijet — September 19, 2006 @ 10:31 am

68. سلام حانم انصاری.به عنوان یک ایرانی به شما تبریک میگم.خیلی خوشحال شدم که شما به آرزوتون رسیدید .ایشالله همه به آرزوهاشون برسن به حصوص ایرانیا.

Comment by mojtaba — September 19, 2006 @ 10:34 am

69. salam khanoume ansari . omidvaram haletun khoub bashe .man alan kheyli door az shouma hastam var dar negahe shouma be andazeye yek zare az in toope bozorge zamin hastam . mikhastam bedoonid ke shouma baese eftekhar mardome iran hastid .
    az zamani ke raftane shouma be faza anjam shode shoor o hayajane ajibi dar hame mardome iran be vojod omade . hame ja sohbat az shoumast . dar sherkat ha,sazman ha,madares,daneshgah ha va hatta dar sohabthaye khanevadegi .
    shouma baese ghoroore meli hame ma shodid . man har rooz ba vojoode mashghaleye kari tamame site hayee ke az shouma neveshtan ro mikhonam . mikhastam bedonid ke rooze shanbe az tarafe anjomane nojome iran dar sarasare keshvar gharare ke ISS ro rasad konan .
    dar tehran sa@ 5:13 be vaghte tehran , shouma az moghabele keshvaretoon gozar khahid kard .

omiddvaram ke bad az bargashte shouma , yeki az filmhatoon marboot be in sahne bashe .

bavar konid ke esterss hame ma che dar lahzeye veda ba khanevadatoon va che dar lahzeye launch , kamtar az shouma nabood.

bisabrane montazere avvalin matalebe shouma dar weblog az ISS hastim .

faghat omidvaram ke be khatere hamvatananetoon ham kami be farsi matlab benevisid . ta ehsase shouma ro behtar dark konim .

be omide salamati va movafaghiate shoma : hasan aghamohammadi az tehran (web developer)

Comment by hasan aghamohammadi — September 19, 2006 @ 10:34 am

70. وقتی از روی ایران میگذرید میتونید احساس کنید که چقدر دوستتون داریم؟

Comment by نیما مجدآرا — September 19, 2006 @ 10:45 am

71. it’s our+ pleasur+e to see an ir+anian woman in space
    wish you joy and success
    I teaching astr+onomy and by this accident I’ll do it better

Comment by payam — September 19, 2006 @ 10:52 am

72. salam khanoome Ansari!khasteh nabashid..enghadr beh vajd oomadam keh aslan nmitoonam chizi benevisam..faghat oonja baraye hameh doa konid…omidvaram beh salamat bargardid va bedanid keh mayeye eftekhare hameye ma iranihaye donya hastid….dar akhar ham ba yek jomleh khodahafezi mikonam:
    در این جهان هیچ چیز از ایندو بهتر نیست آسمانی پراز ستاره و وجدانی اسوده از گناه

Comment by naghmeh — September 19, 2006 @ 11:01 am

we are prode of you, first of all as a human and then as an Iranian woman, Good luck!

Comment by Mohammad Reza — September 19, 2006 @ 11:18 am

74. You know,dear Anusheh, be in space is a very nice dream for all people. I’m so happy that an Iranian woman is the first female space tourist. Thanks you and your family for making such this unforgetable honor for Iran and Iranians. Have a nice space trip!

Comment by Mehdi — September 19, 2006 @ 11:20 am

75. Salam, hamrah ba behtarin arezooha va baghaye omr. mostaghel az inke irani hastid dashtane chenin shahamat va shojaat va joraati ro tahsin mikonam.
    Parnian

Comment by Parnian — September 19, 2006 @ 11:27 am

76. Hello Ms. Ansari,
    I hope you be well in SPACE. You are in Iranian memories. Be Happy Always.
    Please send new photos for us from Earth and Space in your site.
    خانم انصاري در ايران جوانان مستعد زيادي هستند كه استعداد و وقتشان هدر مي رود . از شما تقاضا دارم كه براي پروژه هاي آينده خودتان حتما ازقدرت بالقوه جوانان داخل ايران استفاده نماييد. من هم حاضرم به سهم خودم به هر طريق كه از دستم برآيد در اين مورد كمك كنم.
    مي دانم وقت شما كم است ولي خواهشمندم جواب اين پيام مرا حتي در قالب يك سطر هم كه باشد بدهيد.
    به اميد خوشبختي و به سلامت برگشتن شما….
    Please Answer Me – Be happy

Comment by S.R. Jabbari — September 19, 2006 @ 11:29 am

77. خانم انوشه عزیز امیدوارم که پیوسته سلامت و موفقتر باشید.شما مایه افتخار ایرانی ها هستید- بدرود

Comment by ali majdi — September 19, 2006 @ 11:31 am

78. dear anosha

it is pride for us that some one from our nation going to space, i hope always name of IRAN stay in top of all the good news,,

i am an interior arch. who living in kuwait sine 93 and every body know me they say to me the best wishes for you,

take care

ENG. Sajedianfard

Comment by mohammad ali sajedianfard — September 19, 2006 @ 11:45 am

79. Hi
    I jealousy to you.
    I am a young Iranian boy i am 15 years old and love Astronomy when i was younger than this.
    Astronomy its my life but i could do any work aboud this till now.But only my wish its this which i learn Astronomy.
    i live in Lahijan. When my Family – friends or my teacher asked me what whold yo want to be in future. i answerd i want be a Astronomy.But this wish its yonder for me. I have a weblog which thats adres is http://www.lahijnar.blogfa.com this weblog its about my love.when you return to the Earth i love youb check my blog and help me for i get my wish.i am trying for this wish and at the end i havent any thing to say but i am waiting for your inscription in my blog.
    Best hopes for iranain Hero.
    خواهشا به انتظار یک دوستدار نجوم در ایران پاسخ دهید.
    SO LONG

Comment by Navid Karami — September 19, 2006 @ 11:47 am

80. dear anosha

take care

Comment by m-a-sajedianfard — September 19, 2006 @ 11:47 am

81. Good luck

Comment by Anthony King — September 19, 2006 @ 11:50 am

82. Dear Anoushe
    Out hearts are with you. Yek donya mokhleset hastim ke ashke khoshali ro be cheshmhaie ghamnake ma avordi, og narahatiha ro az sare ma kenar zadi. Iran vatane fereshteZanani chon shomast.
    To Simourghi. To Homaie. To baraie hamishe dar ghalbe maie.
    With Love from Denmark
    Babak

Comment by babak — September 19, 2006 @ 11:50 am

83. انوشه جان سلام خوبی من یک جوان ایرانی هستم و الان افتخار می کنم که ایرانی هستم و این احساس رو تو به من دادی .انوشه جان خدا می دونه که خیلی دوست دارم تو مایه افتخار تمام مردم ایران زمینی .امیدوارم یه روز تو ایران تو رو ببینم و بهت بگم که دوستت دارم با تمام وجودم .انوشه جان امیدوارم همیشه موفق و سلامت باشی و بدونی که اینجا تو ایران خیلی از قلبها واسه تو می تپه. در حالی من این مطالب رو واسه تو می نویسم که تو اون بالا بالاها توی فضایی امیدوارم که به سلامت به زمین برگردی-فدای تو پژمان از یزد

Comment by پژمان — September 19, 2006 @ 11:50 am

84. انوشه خانم
    موفقیت شما موجب افتخار و سربلندی تمام ایرانیان است
    امید وارم که در تمام مراحل زندگی موفق و پیروز باشید

Comment by پریسا — September 19, 2006 @ 12:12 pm

85. keep on going like this ms. ansari………cheers

Comment by manish — September 19, 2006 @ 12:22 pm

86. Your great achievement has made every one in our family so happy and proud, you are an outstanding woman that we want to be identified with! Good luck and best wishes, hope to see back safe and sound.

Comment by Sepideh — September 19, 2006 @ 12:22 pm

87. Congratulations to Ms. Ansari. I wish you a wonderful journey and safe return. All of us space dreamers around the world are with you.

Comment by Nick Greene — September 19, 2006 @ 12:30 pm

88. salam anousheh khanoom man 28 sal daram va as dorane koodaki ham mesle shoma hamin arezoo ro baraye raftan be faza dashtam vali felan sharayete lazem baraye residan be in kar joor nist ,, man talash mikonam shayad dar ayande in arezoo baravarde shavad
    be omide didar shoma dar iran ya dar jaee digar.
    ba arezooye safari khoob va por hayejan
    Amirreza Asgary,,tehran ,,, 28 shahrivar 1385

Comment by amirreza — September 19, 2006 @ 12:36 pm

89. Ye, my Best Wishes…

Comment by ravindran — September 19, 2006 @ 12:37 pm

90. This is so exciting, thanks for taking the time to keep us up to date on all of this. I just found a link here from Scobles blog, he says that you guys knocked him off the top of the list, and he is glad of it.

Looking at role models available to most young ladies these days, I think that more than ever we need some brave/exciting women for them to look up to. Best wishes on your trip Anousheh!

Comment by Justin — September 19, 2006 @ 12:44 pm

91. سلام انوشه جان/خوبی مهربون/الان کجایی/میدونم داری دور زمین میگردی/خوشبحالت/ /موفق باشی

Comment by shahab — September 19, 2006 @ 12:46 pm

92. Lucky You! I only can say that and nothing else!
    I had a very small question of you! How much is your internet connection’s bandwidth in space? in Suyoz? I guess that you’ve internet access from the Soyuz, not the ISS. That is really cool. I’ll wave my hand for you in saturday morning when you cross Iran in the IIS.
    Hope to see you soon in the earth.

Comment by Pulad — September 19, 2006 @ 12:53 pm

93. Hi Peter

We can check Anousheh on NASA TV tomorrow but why you dont tell us about Mr Hamid Ansari and how he feels now?, I cant imagine anyone being as brave as this man to let his loved one go to this mission only to fulfill her dreams .God knows howmuch adrenalin he has released over the last few months, this couple gave a new meaning to a real and true love.

God bless them both.

BW

Hooman

Comment by Hooman — September 19, 2006 @ 12:59 pm

راستش رادیو که داشتم گوش میدادم تو ایران بحث بود تو رادیو اگه جای شما بودند تو فضا و موجودات فضایی را میدند چی می گفتند به جای شما به موجودات فضایی

راستش یکی از شنونده ها چیز جالبی گفت

گفت اگه جای شما بود

به مجودات فضایی می گفت ببینید زمینی ها چقدر پولدار هستند که میان فضا
    شما نمی خواید بی یاد زمین؟؟؟

Comment by Saeed Artin — September 19, 2006 @ 1:05 pm

95. Your life inspires us to dream more, to do more, to not sell ourselves out for the sake of false compromises. Thank you for showing us the way.

Comment by Kelly — September 19, 2006 @ 1:10 pm

96. Dear Mrs. Ansari,
    I respect you for your strong will! I hope you always make your dreams true!
    If you read this Comment, please send my regards to Soyuz and SPACE where I dream to travel!!!

Good Luck

Hamed

Comment by Hamed — September 19, 2006 @ 1:10 pm

97. May “the force” be with you… If you obey all the rules, you miss all the fun!!

Comment by Ali Ansari — September 19, 2006 @ 1:41 pm

با ديده جان محو تماشاي بهاريم
    ما آتش افتاده به نيزار ملاليم
    ما عاشق نوريم و سروريم و صفاييم
    بگذار که سرمست و غزلخوان من و خورشيد
    بالي بگشاييم و به سوي تو بياييم

Comment by جاهد ملک زاده — September 19, 2006 @ 1:45 pm

99. At a time when there is so much negative attention is focused on iran, it is a pleasure to see a native Iranian showing the world how progressive and educated most Iranians are. You are truely an inspiration to not only Iranians, but anybody who works hard and has dreams. Please don’t let anybody deter you from your dreams. Best wishes and come back safe.

Arash

Comment by Arash — September 19, 2006 @ 1:56 pm

امیدوارم پیروز باشید
    وقتی در فضا هستید و به زمین نگاه می کنید چه حسی دارید؟
    اگر امکان دارد وبلاگتان را به زبان فارسی هم بنویسید
    با تشکر- بهمن

Comment by بهمن — September 19, 2006 @ 1:58 pm

101. Go Anousheh, Go!! You are an inspiration to all of us who dream!

Comment by Progman — September 19, 2006 @ 2:01 pm

102. سلام خانم انصاری عزیز
    تبریک زیاد به شما،امیدوارم همواره موفق باشید ،دوست دارم بدانید که مردم ایران به شما افتخار می کنند

Comment by خاتون — September 19, 2006 @ 2:06 pm

103. Hello and congratulations to you, Anousheh!

Our family here in Plano, TX has been keeping up with you, and you have greatly inspired our four daughters to dream big (shoot for the stars)!

We wish you the best on the completion of the mission, praying for safe return.

Dennis

Comment by Dennis Smith — September 19, 2006 @ 2:09 pm

104. به امید خدا به سلامت برمیگردین و حرفای شنیدنی و خوندینی واسمون دارین.
    حسابی از این سفر لذت ببرین که آرزوی خیلی هاست.

شنبه 23 سپتامبر ساعت 5:13 از تهران به پشت بام خونمون می رام تا ببینمتون. موفق باشید.

Comment by Mehrzad — September 19, 2006 @ 2:15 pm

خانم انصاری عزیز
    تبریک بسیار زیاد
    می خواهم بدانید شما باعث افتخار و سربلندی تمامی ایرانیان در سراسر جهان هستید

Comment by خاتون — September 19, 2006 @ 2:18 pm

106. Anousheh

Canberra, Australia

Comment by Baby — September 19, 2006 @ 2:34 pm

107. wow:)

Comment by dzentelman — September 19, 2006 @ 2:35 pm

We all proud of you! why, because.
    Your mission is something beyond the missions of usual people in the world.

Whenever i look at the sky during these days the very first thing comes to my mind is that you are somewhere above us and above many many millionaires those sitting on their expensive cars and thinking that they are kings of world.

Me all of my friends whole family admire you and your mission and wish you a very very fruitful travel

May God bless you
    You are the real daughter of Great Kourosh!

Comment by Matin Foomani — September 19, 2006 @ 2:41 pm

109. Avast, Ahoy me beauty. While ye be of out on your ship crusin in the fair stars we land lubbers be wishing ye a fine journey and ye be plunder’in some fine booty. So be hostin the Jolly Roger and ready the cannons for ye be coming up to a fine mechant ship upon the horizon ye be boarding and talking over.

For ye scallywags be not knowing what day today be, ye best be checking out http://www.talklikeapirate.com, lest you be scrubbing the poopdeck, for the 19th of Sepetember be International Talk Like A Pirate Day.

Comment by Brian Warner — September 19, 2006 @ 2:46 pm

110. سلام.اولش می خواستم انگلیش بنویسم اما حوصله نداشتم.می دونی که انگلیسی ما که تو ایران قبضه شده ی بعد از انقلاب رشد کردیم زیاد خوب نیست.البته من ایرانی نیستم من فیلیپینی ام.کسی که موقعی که خیلی کوچولو بوده پدر و مادرش رو از دست داده وقضای روز گار سرپرستی اون رو به 2 تا جوون ایرانی که والدین من باشند سپرده.ببخش یادم رفت بهت تبریک بگم.اما فکر نکن که الان که جار می زنند انوشه ایرانی است برای توست اونها هر کاری می کنند به نفع خودشونه.اگر حرفمو قبول نداری بگو ببینم اگر نمی رفتی آمریکا و تو ایران می موندی مثلا الان چه کار می کردی؟این ها همهش کشکه.در آخر باید بگم واقعا خوش به حالت که از ایران رفتی.اینجا شرایط زندگی اصلا خوب نیست.منم به فکر مهاجرتم تا از این کشور لعنتی که هیچ تعلقی بهش ندارم خلاص شوم.فعلا بای .اومیدوارم که تو فضا بهت خوش گذشته باشه.

Comment by johira — September 19, 2006 @ 2:46 pm

111. خانم انصاری عزیز سلام … واقعا خوشحالم و از صمیم قلب به شما تبریک میگم … چقدر دلم میخواست که لحظه ی پرتاب از زمین رو ببینم . اما نتونستم … امیدوارم وقتی که به سلامت برگشتید در ایران ببینمتون … همیشه موفق باشید

Comment by جواد — September 19, 2006 @ 3:02 pm

112. Thank you both for letting us share in the experience in such a close way… it is really appreciated. Good luck to you both… hugs xx

Comment by Debbie K — September 19, 2006 @ 3:04 pm

113. سلام خدمت شما خانم انصاري

موفقيت شما را تبريك ميكويم و سفري بي خطر را براي شما آرزو مندم

من هم مثل شما به فضا علاقه دارم و ميخواهم بدانم كه براي اينكه بتوانم در زمينه فضايي فعاليت كنم بهتر است از كجا شروع كنم.

با تشكر از شما

سيامك

Comment by Siamak — September 19, 2006 @ 3:14 pm

114. سلام خانوم انوشه انصاری
    امیدوارم که حالتون خوب باشه.قبل از هرچیز به شما به خاطر به واقعیت پیوستن رویاتون تبریک عرض می کنم. راستش اولش من هم می پرسیدم اگه واقعا به فکر نیازمندا هستید بهتر نبود این پول رو به اونها میدادید؟ اما وقتی پاسخ شما رو در وبلاگتون دیدم که قبلنا در مورد اون صحبت کردید به این دوراندیشی و عمق تفکر شماغبطه خوردم.
    موفق باشید

Comment by Jamal Zare — September 19, 2006 @ 3:15 pm

115. خانم انصاری عزیز
    آن بالا شاید چیز جذابی وجود نداشته باشد که که از این پایین نتوان درکش کرد.خود ماجراجویی(یا به گفته خودتان کنجکاوی ) لذت بخش است.
    امید وارم بهای که برای این کنجکاوی م پردازید همان بست میلیون دلار باشد….نه بیشتر.
    سالم به زمن برسید

Comment by ali morsali — September 19, 2006 @ 3:20 pm

116. Very proud of you!! Hope that your the first of many to come!!
    Greating and prays from Morocco!!!

Comment by Kamal Cherif Messaoudi — September 19, 2006 @ 3:29 pm

117. انوشه جان سلام/خوبی/از اون بالاها چه خبر/زمین چه جوریه؟ ارزش زندگی کردن داره؟

Comment by shahab — September 19, 2006 @ 3:44 pm

118. Peter writes: “There has been an overwhelming response to this blog”. In case Anousheh is interested, I think the readers of this blog would also be glad to send postcards from countries over the ISS ground track–or the whole planet Earth, for that matter. Greetings and best wishes from Milano, ITALY.

Comment by Paolo Amoroso — September 19, 2006 @ 3:56 pm

119. It’s so sad that someone is willing to spend so much money on a cause that helps no one and is strictly for personal pleasure and to server her ego. For example, think about how much you could have contributed towards finding a cure for a disease.

I’m sure that you are not going to let this comment to appear on your web-site.

Comment by NotSoMean — September 19, 2006 @ 4:04 pm

120. As an Iranian,I am so proud of your success.You are an honor for Iranians all around the world.I wish the best for you at your wonderfull trip and in your life down here on earth🙂.
    I hope those Iranians who hear from you and your success follow your hard working and your decided personality ,THAN TO BEHAVE LIKE A LOSER.We Iranians can be best IF WE DO AS HARD AS OTHER NATIONS.Success and honor is something to GAIN, not to prized.
    GOOD LUCK FOR YOU Mrs. ANSARI ..FROM SHIRAZ,IRAN

Comment by Ahmad Najafi — September 19, 2006 @ 4:04 pm

رفتار شما باعث افتخار ایرانیان شده
    بارها از شما در رادیو و تلویزیون ایران با افتخار صحبت شده و در روزنامه ها و مجله های ایرانی نام شماست

Comment by مک — September 19, 2006 @ 4:12 pm

122. Dear Ms Ansari,

Hi, I wish you a magnificent success.

Arash R

Comment by Aarsh R — September 19, 2006 @ 4:45 pm

The morning you took off I was out pondering the stars and for the first time I thought about the possibility of seeing the ISS or space shuttle up there when I saw a few of the faster moving lights move across the sky.

I, however, never would have thought that there could be someone up there who has perhaps seen or experienced some of the same things as I, being from Plano, having some great friends and family who work at MCI, and now finding myself living in another counrtry too- Sweden.

I wish the press would give you a little more attention, but considering all the recent news of missing nuts and bolts, weird smells and unknown orbital objects, you might have to take charge and straighten these space balls up and show them how things are done!

As of late, due to concern for my Iranian friends, I have submersed myself into the current Middle East crisis trying to sense of it, been reading/bloging non-stop and caught a lecture by Prof. Mohammad Javad Larijani, Ali’s brother, recently. I feel our press has completely misrepresented the situation for the worst, sadly.

I hope the trip goes well and you post some pics of your journey, we’ll try to make sure that the world is still here when you come back:)

Comment by borkitekt — September 19, 2006 @ 4:46 pm

124. Dear anoosheh
    wish you luck and the best .
    have a wonderful time in space
    we are realy proud of you
    fly safe
    love

Comment by parvaneh — September 19, 2006 @ 4:48 pm

125. Very proud of you and hope many more to come and follow as you , great for every women in the world , women is the first another great achivement for all the women from around the world.

Comment by Latest News — September 19, 2006 @ 4:51 pm

126. Hi
    i’m so proud to see that you have the holly quoran and the Iran Flag with yourself in this Trip!
    Be successful !

Comment by Vahid — September 19, 2006 @ 4:52 pm

127. سلام و درودی بی پایان
    خانم انصاری موفقیت شما را تبریک میگویم
    موفقیت شما افتخاریست برای تمام ایرانیان جهان
    دوستدار شما شهرام از اسرائيل

Comment by shahram — September 19, 2006 @ 4:54 pm

128. Dear Anoushe :May I ask u to take a small star for me and keep it in your bag .I will come to get itOr may be u can mail it 2 me.

Comment by parisa — September 19, 2006 @ 5:03 pm

129. salam be merrikhia beresoon!

Comment by امير — September 19, 2006 @ 5:05 pm

130. Congratulations on a great achievement. I wish you all the best and a safe return; although I would stay up there if I could! 🙂

Comment by NM — September 19, 2006 @ 5:14 pm

131. I’m so happy for you. You made me cry so many times, I hope I could learn from you and get encouraged in order to achieve my dreams. Well done. May God be with you.

Comment by Homeira — September 19, 2006 @ 5:17 pm

Breaking borders of access, braodenning of field of human achievements both on earth and space is something beyond any ordinary task. I am not comparing what youve done with anything else beacause of what you are bringing for humans as total, for Iranians, for women, and for women in Iran as an ever lasting role model. Looks like this was what had to be done now and not later. As an Iranian scientist here at Johns Hopkins University in Baltimore, I send the warmest greetings to you, wishing good luck and further achievements. درود و سلام به هموطن گرامیم.
    Behzad, Baltimore, MD

Comment by Behzad — September 19, 2006 @ 5:28 pm

133. Dear Anooshe,

Again congrats!i will see your in iss saturday dear!
    i’m looking forward to seeing yout texts for iranian people from ISS,We love you anooshe,i admire you again,

hope you will back healthy!

Masume

Comment by Masume — September 19, 2006 @ 5:28 pm

I cannot explain how pleasurable it is to write to you. You are now a hero in heart of all Iranians. Let me make it short, I love you. Hope to see you even higher.

Cheers,
    Arash

Comment by Arash — September 19, 2006 @ 5:31 pm

135. Wonderful…woman or not…first or not…simply wonderful! I envy you the opportunity to visit space; it has been a dream of mine for as long as I can remember! I am a child of the space generation…the first rocket was launched in the year of my birth and I was old enough to see the first manned spaceflight back in the 60’s. My wish is for the space program to get to the point…hopefully in my lifetime…when this is an option for us ‘non-millionaires’…with more than one little spacestation to visit! Best of luck for a safe return, I look forward to reading more about your adventure! Debi

Comment by Debi — September 19, 2006 @ 5:33 pm

If you get any time, please look at the beautiful, green, Amazon. There are now more clouds above South America but there has been a very difficult long drougth. The polar regions with ice cover are too far away to see from your route, but there would be something to see. In the mid Atlantic there is Category 2 hurricane currently on the Azores but it is in a couple of days brushing west of England and Ireland.

I wish you best for your expedition, I just hate when people say it is another space tourist to turn up. You with your family have well been involved in the field just like professional astronauts but there are always some ignorant people out. Our dream is to put the world’s first glacionauts to travel under thick polar ice sheets and for that I am in talks with Africans. May be, you could give some helping PR to promote that venture.

Albert Kallio

Frozen Isthmuses’ Protection Campaign of
    the Arctic and North Atlantic Oceans

119 Mount Pleasant
    Bracknell, Berkshire
    RG12 9EA, ENGLAND.

Comment by Veli Albert Kallio — September 19, 2006 @ 5:37 pm

137. Good luck! Come back safe.

Loves,
    Nastaran

Comment by Nastaran — September 19, 2006 @ 5:38 pm

138. Dear Anousheh, I’m so happy for you that you were able to fulfill this dream of yours! It must be marvellous up there… Have a great time and enjouy your stay – every minute of it. For when it’s over, all that remains will be memories.

Godspeed and safe return,
    Rene Marinus, Netherlands.

Comment by Rene Marinus — September 19, 2006 @ 5:40 pm

139. Hello, I would like to see the docking live on Nasa as well (Go Anousheh!)

All such times are in some American time zones. Could someone write what time the hatch opening is in GMT, Europe, Iran?

PT is not in the http://www.timeanddate.com list, and i have missed things already because I did not get the daylight savings right.
    Thanks!

Peter from Hungary

Comment by Peter — September 19, 2006 @ 5:43 pm

140. Wish you a safe and good journey !
    I think it’s so great to have an Iranian astronaut ! and that shows the popular image about Iranian people(and Iranian women) in the western countries- at least western media!- is not exactly correct .
    خانم انصاری :
    خدمت شما تبریک میگویم و با تمام وجود برای موفقیت و سلامت شما دعا میکنم شما ما را سربلند کردید !

Comment by Alborz Fallah — September 19, 2006 @ 5:45 pm

141. Thank you for the blog updates Peter! I will be watching tonight too! Anousheh and other early civilian space explorers help to pave the way for when space travel will be quite commonplace for all of us.

Comment by Melanie Swan — September 19, 2006 @ 5:49 pm

142. Hi Peter,

I was just wondering, would it be possible to archive all of Anousheh’s video from NASA-TV either at her website or another website for anyone who might have missed them or just for historical reference?

Cheers

Muinde JK

Dallas TX

Comment by Muinde Kithome — September 19, 2006 @ 5:59 pm

143. Hey Anousheh,
    Bet everytin’z gr8 up tha! Yestaday, been readin thru all tha pagez on the net that wrote about ur past achievements n ur present personality. Well, got a lot 2 tell, but betta just make it short n only say that I pray 4 more suxess be on its way 2 u (that’s 4 sure).
    Thought u might also enjoy readin thru a part of an online IMing that I just had with a stranger whom I talked 2 maybe 4 the 1st n last time in my life (metal is him/her n cyber is me):

cybernet: can u c my display image?
    metal: yes
    cybernet: u know who she is?
    metal: i closed that
    metal: not important for me
    cybernet: it’s Anousheh Ansari
    cybernet: don’t u know her?
    metal: yes
    cybernet: do u know where she is right now
    cybernet: she’s somewhere between the lost land and the neverland
    metal: i think she is in the mooon
    cybernet: not in the moon actually
    cybernet: not even ON the moon
    cybernet: but on the international space station
    cybernet: i’m glad she made it and i hope her all the bests
    cybernet: she’s BRAVE
    metal: brave or milliyouner?
    cybernet: well…
    cybernet: u r partly right
    metal: 20 million $$ @-)
    cybernet: she’s so wealthy
    cybernet: yes😦
    cybernet: lol
    metal: ok
    cybernet: ok
    metal: its been a pleasure talking to u
    metal: i go to the thinking
    cybernet: 4 me 2
    cybernet: of what?
    metal: and my alonly realm
    metal: bye dear
    cybernet: have a great time there
    cybernet: bye

Comment by Sadeth — September 19, 2006 @ 6:15 pm

144. What does the name, Anousheh, mean?

Comment by Alamgir Kahn — September 19, 2006 @ 6:25 pm

Peace be upon you. May your dream-come-true be the beginning of the next phase in personal spaceflight activities… May it be the much needed inspiration for the skeptical world and the younger generation…

Praying for your safety and well-being… May Almighty God be with you…

Comment by Dr. Anis Karim — September 19, 2006 @ 6:36 pm

146. سلام خانم انصاری امیدوارم حالتون خوب باشه و این سفر دشوار رو به راحتی سپری کرده و خاطرات خوشی رو تجربه کنید
    ما این پائین براتون دعا می کنیم
    از طرف ما لحظاتی را تجربه کنید که تا به حال هیچ ایرانی تجربه نکرده حالا که اون بالا هستید می خوام یه جمله قشنگ رو از “لرد کلوین” براتون بیان کنم :
    اگر نیکو بیاندیشید علم شما را ناچار از آن خواهد کرد که به خدا ایمان داشته باشید
    “خدا نگهدار سفر بی خطر”

Comment by Sedna — September 19, 2006 @ 7:01 pm

147. Mom and I are so pleased you’re safe. I wrote an article about your mission for Social Studies. I am in 6th grade in Kingman, AZ.USA. Your training may have been short, you are an Astronaut. Good Luck with your experience. We catch the overhead flights as often as we can. The sky is usually clear here, as they must have been for you as a girl. Cheers, Trevor

Comment by Trevor Klemp — September 19, 2006 @ 7:05 pm

148. dorood bar shoma aziz iran . pirooz bashid hamishe . man eftekhar mikonam be in idee shoma .man mitavanam ba shoma hamkary konam sepas pirooz bashid va hameye hamwattanan.

Comment by dorood bar shoma aziz iran — September 19, 2006 @ 7:26 pm

149. from iran :
    salam anooshe khanoom omidvaram ke in mail ro bekhoonin
    man taha hastam az iran safar be faza az arezoohaye man boode hamishe dorost mesle shoma
    man vaghean nemidoonam ke chejoori mitoonam ke ba shoma ertebat dashte basham
    man aslan motmaen nistam ke shoma in mail ro bekhoonin
    be har hal man harfamo mizanam va hamishe omidvaram
    ke be arezzooye khodam beresam
    anoushe khanoom man mikham servatmand besham ta ye roozy betoonam be arezooye khodam haghighat bebakhsham
    omidvaram ke hamishe va dar hame ja ye donya ke bashin albate alan ke dar madare zamin hastin na bad ke oomadin paiin dar zendegi movaffagh va tandorost bashin
    khaheshan be man ye emaile na ghabel bezanin ke man delam hadde aghal khoshj bashe ke shoma ino (in message) ro daryaft kardin
    ba arezooye movaffaghiat baraye shoma khanevadetan va tamamie kasani ke movafaghiate shoma ro tazmin kardeand
    ghorbane shoma taha sharif zandieh 15 sale az iran

DONT FORGET TO SEND AN EMAIL FOR ME
    thanks
    @ @
    . .
    …..
    bye

Comment by taha sharif zandieh — September 19, 2006 @ 7:28 pm

150. سلام سرکار خانم انصاری
    اگرچه شاید پس از بازگشت هیچوقت این متن را نخوانید ولی از ایران نهایت خوشحالی و آرزوی سالها سلامتی را برای شما بانوی دانشمند، توانا و خوش فکر ایرانی از خداوند خواستارم.شنیدن این خبر یکی از بهترین خبر های علمی و ملی برای من بود.امیدوارم یک روز بتوانم از نزدیک شما را دیدار کنم.
    حامد حسینی

Comment by Hamed Hosseini — September 19, 2006 @ 7:41 pm

151. Hatch opening is on Wednesday Sept. 20 1:24 AM Eastern Daylight Time. That will be 7:24 AM in GMT, 9:24 AM in Europe and 10:24 AM in Iran.

Rene.

Comment by Rene Marinus — September 19, 2006 @ 7:45 pm

152. Sorry people, I got the timezones mixed-up… Here are the right times for the hatch-opening:

US – 1:24 AM (EDT)
    GMT – 5:24 AM
    Europe – 7:24 AM
    Iran – 8:24 AM

Rene.

Comment by Rene Marinus — September 19, 2006 @ 7:52 pm

153. Congratulations on all your achievements to date. You are a credit to your country (the US and Iran), your gender, and your generation. Hopefully many will follow in your footsteps and contribute to advancement of the human race.

Good Luck and Safe return

John A. – Canada

Comment by John A. Forbes — September 19, 2006 @ 7:53 pm

154. Drooood Anosuheh

I answer to ” Alamgir Kahn ” till u back

Anousheh in Persian means ” Immortal “

Comment by bb — September 19, 2006 @ 7:53 pm

155. Great News, I hope that the space travel is what you were expected.

Take Care

Yahya

Comment by Yahya — September 19, 2006 @ 7:58 pm

Congratulations on achieving one of your life-long dreams! You are an inspriration. Thank you.

Comment by Liz — September 19, 2006 @ 7:58 pm

157. انوشه عزیزم انوشه جونم انوشه مهربانم واقعا دوستت دارم از اون زمان که به فضا سفر کردی شبها رو به آسمان ساعتها به تو فکر میکنم و برایت دعا میکنم تا به سلامت باشی و از آن راه دور مهربانی و صفای ایرانی بودنت را احساس میکنم ای بانوی زیبای ایرانی ای دختر قیور تمدن کهن پارس خاک ایران به تو می بالد میلیونها ایرانی برایت دعا می کنند و در مورد تو سخن می گویند به امید روزی که در وطن این سرزمین افسانه ای در جمع دوستدارانت سخن بگویی بی سبرانه منتظرت هستیم خیلی دوست داشتم حداقل چندتا از مطالبت به زبان شیرین فارسی بودتا ایرانی بودنت را به جهان افتخار کنی به امید موفقیتت در کلیه امور زندگی راستی اینو بگم واقعا همسر خوب و فداکاری داری به آقای انصاری هم تبریک میگم

Comment by omid — September 19, 2006 @ 8:04 pm

158. به نام خدا
    سرکار خانم انصاری عزیز
    سلام
    اولا این نامه رو براتون فارسی نوشتم که بدونید توی ایران خاطرخواه زیاد دارید و توی دل مردم ایران هستید .
    دوما براتون آرزوی موفقیت می کنم . توی ایران مردم خیلی به شما افتخار می کنند و براشون به یک اسطوره ی ملی تبدیل شدید🙂
    خیلی ها هم مثل مادر من همیشه سر نماز براتون دعا می کنند که به سلامتی کارتون تموم بشه و به زمین برگردید . (البته نمی دونم که الآن که این رو می خونید توی فضا هستید یا توی زمین ؟ چون توی اخبار شنیدم که قراره این وبلاگ رو از توی فضا هم آپدیتش کنید🙂 )
    جالب اینه که دولت ایران و مخصوصا صدا و سیما هم خیلی تبلیغات می کنند و لحظه لحظه اخبار سفرتون رو می رسونند .
    دیگه چیزی یادم نمیاد براتون بنویسم
    فقط براتون آرزوی موفقیت می کنم
    در پناه حق

Comment by Jalal Abbasian — September 19, 2006 @ 8:05 pm

159. Lots of money ….WASTED

Comment by Peter Franken — September 19, 2006 @ 9:06 pm

160. To the brave space tourist…Anousheh Khanom…salam! I am so happy that you made this great success. Please! Please! Anousheh! share your success even more with all Iranians and persian speakers and talk to them in farsi…it would be great if you could read a persian poem in the space to them. IT WILL BE SOOO GREAT! hatman inkaro bokonid.

Comment by alex — September 19, 2006 @ 9:18 pm

161. Dear Anousheh.
    I am a Swedish woman working in Africa. I am also one of the space dreamers (seems there are many of us). I think what you are doing is showing the universality of being a human – adventure, determination, courage and much more. Long live the human spirit which is within all of us! Yes, your trip gives me, gives us inspiration. I also think it is ok that while many people – rich or not – spend money finding cures for diseases, secure good basic education for all children, etc, some other people spend money on paving the way for new things, like human space exploration. Good luck and have a really nice trip (I am envious of you!)
    Anneli B

Comment by Anneli B — September 19, 2006 @ 9:52 pm

162. I am green with envy, Anousheh.
    May your journey be a safe one.

Comment by Jonmark Stone — September 19, 2006 @ 9:54 pm

163. Dear Mrs. Ansari;
    We are so pleased that have you as the first passenger of space ,From iranian nations.
    Good Luck;
    Your countrymen From Tabriz-Iran

Comment by Arash — September 19, 2006 @ 10:11 pm

Well done, although a bit pricey, if you can afford it, grab your dreams, you earned it with all the hard work. If you are passing over Ireland, can you get a pic and publish ?? ( only kidding, you will be far too busy!!) Best of luck, and safe journey, and as Spock would have said ” Fascinating “. Watch out for those pesky cosmic rays !

Comment by Louis - Dublin — September 19, 2006 @ 10:14 pm

You are in my prayers. Knowing you it is really great knowing that good things happen to good people. You are truly and inspiration to me and to many others.

Comment by Bill Belshaw — September 19, 2006 @ 10:21 pm

You made all of us to feel honor from beeing IRANIAN. We are waiting to meet you in IRAN. Please expend a little of your time and money to improve iranian clever youngs.
    Wish you health and success
    Afsaneh

Comment by Afsaneh — September 19, 2006 @ 10:54 pm

167. Go, Anousheh! You are a star!

Comment by Silvano — September 19, 2006 @ 11:09 pm

168. Anousheh-
    Congratulations from a fellow George Mason Alum (Patent Law 1997), and fellow Space Adventure dreamer. Thanks for your family’s sponsorship of the Ansari X-Prize. Congratulations from my 8 year old daughter Rachel who is literally looking up to you and saying, “You Rock!” Travel safely.
    Ralph Albrecht

Comment by Ralph P. Albrecht — September 19, 2006 @ 11:16 pm

169. ARrrrr, avast and ahoy and a hearty thanks be to Peter from Hungary and Rene for asking and answering questions about Soyuz docking and hatch opening on ye olde NASA TV.

The page here called On NASA TV has been updated with latest schedule and some clarification about the time zones on this blog.

Comment by X PRIZE — September 19, 2006 @ 11:17 pm

170. Thank you for inspiring us by your example. I am so proud that the first iranian in space is a woman and the first female space tourist is an iranian. Two records in one day!! Hoorah!

Keep up the great work and all us persian girls will keep our dreams alive by seeing what is possible.

Good luck and have a safe and exciting trip to the stars!
    All the best!

Comment by Melissa Joseph-Mirani — September 19, 2006 @ 11:20 pm

Congratulations on this trip and your personal success. As an American science teacher I hope your educational experiences will be shared with students not only in America, but in the world to inspire the youth of tomorrow to keep the dream alive to travel to the moon again and beyond! Having spent two weeks at space academy for educators this summer I am so envious of your opportunity! I would love to have you as a guest speaker in my classroom!!

Comment by Jill Weaver — September 19, 2006 @ 11:40 pm

I am so thrilled for you. Eversince I met you a few years ago in San Jose, CA, I have been impressed by you and your visions. You are a great role model and an inspiration for all, and especially the Iranian community. I can’t wait for you to come back and share your experiences with the world. you are the best.

A major fan of yours

Kaveh Nikpour

Comment by Kaveh Nikpour — September 19, 2006 @ 11:47 pm

173. Dear Dear Anoushe ,
    i didnt sleep lasnt night becuase i was very worry about you ,
    i will pray for you so much to have a nice trip in spase and i hope you come back to the earth and plant your tree in the special garden in the station ,
    im counting the second to see you in ISS when you are passing the sky above TEHRAN on 23 sep 5:13am

with best wishes frome the deepest part of my heart for you

Comment by hadi saeidi TEHRAN — September 20, 2006 @ 12:00 am

حدود 5-6 سال پیش برای اولین بار تصویر شما رو تو یه مجله دیدم که زیرش مختصری در مورد موفقیت های بزرگ شما در کار افرینی و غیره توضیح داده بود حسابی منو تحت تاثیر قرار دادی ولی انگار داشتی با اون لبخند زیبات بهم میگفتی هنوز کجاشو دیدی پسر خوب واسه همین منتظر خبرهای تازه از شما بودم تا اینکه با این موفقیت اشک شوق رو از چشمام سرازیر کردید
    این موفقیت رو از صمیم قلب بهتون تبریک میگم و ارزو میکنم همیشه شاد و پیروز باشی

Comment by hassan pouraria — September 20, 2006 @ 12:52 am

175. راستی وقت میکنید این همه پیامو بخونید همش هم فارسی هستش راستی اگه از اون بالا خاکتون رو دید دوست دارم بدونم چه حسی دارید زمانی که خاکی رو می بینید که کسانی درونش بزرگ شدن که همیشه مایع سر فرازی نسل بعدشون بودند مثل شما

Comment by amin — September 20, 2006 @ 12:52 am

176. salam khanom ansari
    hodoode 5-6 sale pish baraye avvalin bar aksetoono too ye majalle didam ke ziresh mokhtasari dar morede movaffaghiat haye shoma dar kar afarini,….tozih dade shode bood.
    hesabi mano tahte tasir gharar dadid vali ba oon labkhande zibatoon engar dashtid behem migoftid hanooz kojasho didi pesare khoob? vase hamin montazere shenidane khabaraye tazeiee az shoma boodam ta inke in bar ba in kare bozorgetoon ashke shogh ro az chesham sarazir kardid
    in movaffaghiate bozorg ro az samime ghalb behetoon tabrik migam va arezoo mikonam hamishe shad va pirooz bashi.bye . bye

Comment by hassan pouraria — September 20, 2006 @ 1:12 am

It Was A pleasant surprise to see you at the space station on the news. I have followed your progress since and I’m looking forward to watching the Doc with ISS early tomorrow. Minou and I are very proud of you and we are looking forward to seeing you when you get back from this historical journey.
    Your Proud friends
    Saadi and Minou Darvish

Comment by Saadi — September 20, 2006 @ 1:19 am

178. ba salam hatman khyli ghashange onja jome mibinametoon ke az balay khonamoon rad mishin baratoon dast tekon midam shayad didin Onja ke hastin Bekhoda begin ke khiyli Dosesh daram khyli khyli…yadetoon nare ha.begin be khoda zolme nabashe dige solah bashe hamash hich grosney nabashe toy in donya va khyli chizay dige nabashe…bejash khobi dostiva…eftekhar mikonam ke ye Ironi rafte Faza inshaalah be salamaty raftin ba salamati ham bargardin

Comment by Mohammad Javad — September 20, 2006 @ 1:39 am

179. Congratulations, Anousheh. I’ve written about the flight on my blog AeroGo.

Comment by Gordon — September 20, 2006 @ 4:19 am

180. Dear Cosmonaut Anousheh Ansari,

As a brazilian citizen I congratulate you for your courage and also for your initiative in opening a new chapter in the history of Space Exploration. Many young girls and boys all over the world dream with space, stars and with becoming cosmonauts like you are. I hope their dreams also come true and when this moment comes we, human beings, will be able to think globally and our goals, wishes and dreams will take the right direction: a peaceful world in which science and religion, men and women will work together in order mankind may understand our universe as a huge complex structure to be explored. You, the astronauts with you and the pioneers of space from the last decades are contributing to spread the idea that space exploration is vital to ensure our future as a civilization that has learnt to decipher the laws of the universe. Exploration of the space near Earth is the first step, and the space beyond Earth will be the next, and the space far beyond our solar system will become the next target and … so on. Imagination is unlimited. I wish you and the other astronauts good luck in this mission. Thank you.

Marcelo Henrique Gonçalves do Nascimento
    (City) Jacareí- (State)São Paulo- (Country)Brazil

Comment by Marcelo Henrique — September 20, 2006 @ 4:45 am

181. In answer to 119-notsomean, in fact: the $20m is going to finance the space program which has turned out masses of new medical knowledge. This is both via biological research in micro-gravity out there, and in monitoring of the astro-cosmo-nauts. Before you opine on space matters it would help if you would get the facts, sir or madam. Space tourism is a device to keep the space program going. Aside from all the jobs (every dollar and rouble) space spinoffs had been myriad, far more than you imagine. The entire hi-tech I.T. age is a space spinoff. NASA spends (via pay packets) a sum equal to 10% of what the US consumer spends on alcohol. Any economic activity generates big tax money for the government to spend on medical advance because only bustling economies such as The West can afford it. The new tax from economic activity, that is new products, generated by Apollo, for example, were, by 1969, estimated to be $3 for every $1 NASA spent and, by 1982, estimated to be $20 for every $1. Space may TAKE money upfront (to pay workers) but on balance it MAKES money.

Comment by Cy — September 20, 2006 @ 8:20 am

182. انوشه جان لطفا برای من آدرس میل خودتو میل کم. یک صحبت خصوصی داشتم. درضمن اگر فارسی خوندن برات سخته بگو که دیگه فارسی ننویسم. قربانت

Comment by فرانک — September 20, 2006 @ 1:38 pm

183. FROM EART TO SPACE,

THIS IS A HISTORICAL MOMENT FOR YOU AS WELL AS FOR US, IT IS A TESTAMENT TO YOUR COURAGE AND SKILLS THAT THIS ADVENTURE SEEMS SO DOABLE. WE ARE VERY PROUD OF YOU ” ANOUSHEH JOON “.

HAPPY 1ST SPACE TRIP AND MANY TO GO.

BY THE WAY DO YOU WANT TO BE OUR REPORTER AND DO SOME INTERVVEIW WITH THE ALIENS.

WITH GREAT ADMIRATION

SATTAR & SOUROR
    APPADANA INTERNATIONAL BROADCASTING TV

Comment by Appadana International TV — September 21, 2006 @ 7:56 pm

184. salam anoosheh jan.man pedaram be to va khanevadeye irani,in movafaghiyat ra tabrik migooim.

Comment by Sepideh — September 21, 2006 @ 8:29 pm

185. You go girl! You’ve made us all proud. damet garm!

Comment by Amir — September 21, 2006 @ 11:52 pm

186. hi mis ansari

man kheli khoshehalam ke onja hasti va az on bala bar tamame badihai in donya dari negha mikoni ba in kart kheliyaro hirat zade kardi makhosasan in khanomai hasoode oroparo lol

shad bashi moji